STOKIS DAN EJEN DIPERLUKAN

EJEN DAN STOKIS CLELF DIPERLUKAN

EJEN DIPERLUKAN

WELCOME

Selamat Datang!! sembur sembur sembuh..Inshaa Allah..

Celebrity Lass adalah satu produk yang mampu hilangkan bau badan sepantas 3 saat dan kekal tidak berbau selama 24 jam. marshafarina2@gmail.com

Happy Shoppin.

~(^_^)~

Tuesday 5 June 2012

TIPS DAN CARA BASUH COMFORTER





Ada orang bertanya, betul ke nak basuh comforter kena ‘dry clean’ aje, dan tak boleh guna mesin basuh?
Jawabnya, tak betul. Memanglah bagus kalau ‘dry clean’. Tapi fikirlah pula berbaloi ke tidak. Kalau comforter dari sutera, satin, bulu angsa dan lain-lain seumpamanya tu, memanglah sewajarnya main ‘dry clean’ aje. Jika disumbat juga masuk mesin basuh, cepat rosaknya.

Bagi cadar kain kapas atau polyester atau polycotton atau apa juga yang sekelas dengannya, guna mesin basuh pun tak apa. Yang perlu ditekankan ialah soal bagaimana mesin itu dikendalikan.

Dinasihatkan juga, kalau boleh gunakanlah mesin basuh yang sesuai saiznya dengan comforter anda. Jangan sumbat jika mesin tu agak kecil. Ada dua sebab, pertama, kesendatan mesin akan merosakkan comforter semasa mesin tersebut berpusing, dan kedua, apabila dalam keadaan basah, comforter akan menjadi sangat berat dan kalau tak kena gaya boleh melingkupkan mesin.

Oklah, tak payah nak membebel panjang. Untuk memendekkan cerita,boleh tgk video dibawah mengenai kaedah mencuci comforter daripada mereka yang lebih mahir. atau lagi mudah dan menyenangkan anda hantar saje di kedai dobi dan butik mar.heheheheh






No comments: