STOKIS DAN EJEN DIPERLUKAN

EJEN DAN STOKIS CLELF DIPERLUKAN

EJEN DIPERLUKAN

WELCOME

Selamat Datang!! sembur sembur sembuh..Inshaa Allah..

Celebrity Lass adalah satu produk yang mampu hilangkan bau badan sepantas 3 saat dan kekal tidak berbau selama 24 jam. marshafarina2@gmail.com

Happy Shoppin.

~(^_^)~

Tuesday 4 September 2012

Petua Untuk Keluarga Anda Mengurus Pakaian


Petua Untuk Keluarga Anda
Mengurus Pakaian

1. Berikan pendedahan dan latihan awal kepada anak-anak dalam menguruskan pakaian seperti membasuh, melipat dan menyimpan pakaian masing-masing.

2. Mengajarkan anak-anak untuk membasuh pakaian dengan memberikan panduan menggunakan mesin basuh kepada mereka. Anak-anak yang di awal usia amat mudah untuk diberikan panduan sebegini.

3. Menyediakan ruang simpanan yang khas untuk anak-anak. Jika perlu tuliskan nama untuk almari pakaian mereka. Ini akan memberi rangsangan untuk mereka berdikari dan menjaga pakaian mereka.

4. Sediakan bakul pakaian kotor untuk anak-anak lebih mudah mengasingkan pakaian yang telah mereka gunakan.

5. Latihlah suami menggosok pakaian mereka sendiri jika ada ruang waktu. Di samping dapat mengeratkan hubungan, jika kena caranya suami akan lebih selesa mengurus pakaiannya sendiri.

6. Gunakan seterika padam secara automatik di rumah. Ini lebih mudah untuk melatih anak-anak menggosokkan pakaian mereka.

7. Belilah stokin warna yang sama. Ini akan memudahkan untuk memadankan stokin sekiranya berlaku kehilangan.

8. Ajarkanlah juga anak-anak untuk mengemas pakaian mereka sendiri untuk keluar atau balik kampung. Tuliskan kepada mereka senarai keperluan mereka untuk memudahkan mereka.

9. Pantau kegunaan kain baju famili dari masa ke semasa. Pakaian yang tidak sepadan lagi dengan anak-anak atau suami anda, anda boleh berikan kepada saudara-mara atau jiran-jiran. Ini akan mengelakkan kuantiti pakaian yang sentiasa bertambah di samping melakukan amal jariah.

10. Beli pakaian mengikut keperluan sahaja. Ini akan membantu mengawal kuantiti pakaian yang terlalu banyak di rumah.
P/s :=:  PETUA TERBAIK LATIH ANAK2 KUMPUL BAJU KOTOR DLM BAKUL KOTOR SELESAI HANTAR CUCI DI KEDAI DOBI DAN BUTIK MAR....HEHEHEHE (^_____^)


No comments: