STOKIS DAN EJEN DIPERLUKAN

EJEN DAN STOKIS CLELF DIPERLUKAN

EJEN DIPERLUKAN

WELCOME

Selamat Datang!! sembur sembur sembuh..Inshaa Allah..

Celebrity Lass adalah satu produk yang mampu hilangkan bau badan sepantas 3 saat dan kekal tidak berbau selama 24 jam. marshafarina2@gmail.com

Happy Shoppin.

~(^_^)~

Saturday 14 July 2012

TIPS DAN PENJAGAAN PERMAIDANI /CARPET ANDA


Hai, selamat bertemu kembali, pada hari ini kita akan mencuba tip-tip yang baru cara-cara untuk merawat permaidani. Pastikan permaidani yang digunakan adalah untuk menyerikan lagi rumah anda bukan sebaliknya. Ini kerana permaidani yang kusam, kotor dan berhabuk tiadak dapat menceriakan suasana di dalam rumah anda.

Bagaimana untuk Merawat Permaidani

1.       Gulung atau hamparkan kain bersih di atas permaidani anda  setiap kali hendak masuk tidur atau sewaktu hendak meninggalkan rumah. Ini kerana untuk menjaga kebersihan permukaan permaidani yang sering menimbulkan masalah kerana mudah memerangkap habuk.

2.       Untuk mencegah pembiakan hama pada bulu permaidani, jemur permaidani di bawah panas terik matahari beberapa jam sekurang-kurangnya 2 bulan sekali.

3.       Sila gunting hujung benang yang terkeluar jika terdapat jahitan benang atau bulu permaidani yang tercabut, jangan ditarik kerana ini boleh menyebabkan keseluruhan benang tanggal.

4.       Penjagaan lebih teliti perlu diberi untuk permaidani yang mahal dan berkualiti. Permaidani seperti ini mungkin hanya digunakan untuk majlis-majlis tertentu sahaja. Pastikan permaidani dibersihkan dan dikeringkan sebelum digulung dan dibalut dengan kertas warna coklat untuk disimpan. Tutup bahagian hujung gulungan supaya tidak dimasuki habuk dan serangga. Simpan di tempat gelap dan berudara.

5.         Selain itu langkah terbaik dan menjimatkan masa adalah hantar sahaja di kedai dobi( Kedai dobi dan butik mar (https://www.facebook.com/kedaidobi.butikmar). Permaidani harus di cuci dgn sabun khas bagi menghapuskan kuman dan bacteria yang ada pada seluruh permaidani…

6.         Untuk mencari dan memilih karpet/permaidani baru utk hari raya anda bolehlah like dan view my page https://www.facebook.com/media/set/?set=a.387642867951699.75539.228801373835850&type=3..

Sekian, Terima kasih


No comments: