STOKIS DAN EJEN DIPERLUKAN

EJEN DAN STOKIS CLELF DIPERLUKAN

EJEN DIPERLUKAN

WELCOME

Selamat Datang!! sembur sembur sembuh..Inshaa Allah..

Celebrity Lass adalah satu produk yang mampu hilangkan bau badan sepantas 3 saat dan kekal tidak berbau selama 24 jam. marshafarina2@gmail.com

Happy Shoppin.

~(^_^)~

Monday 11 August 2014

Masalah Selulit? In shaa Allah, L'arome boleh membantu... L'arome bertindak membakar lemak-lemak degil dan tepu di bawah kulit..

Masalah Selulit? In shaa Allah, L'arome boleh membantu... L'arome bertindak membakar lemak-lemak degil dan tepu di bawah kulit..

SMS/Whatsapp:  0126304654/0166888656 
 
Apakah itu SELULIT?

Selulit adalah gumpalan lemak yang terdapat di bawah kulit. Sel lemak ini akan menarik tisu di bawah kulit dan menyebabkan tekstur kulit anda menjadi seperti menggerutu. Selulit biasanya berlaku pada usia antara 25 hingga 35 tahun dan ia semakin banyak apabila umur semakin meningkat.
Secara amnya, selulit boleh dikurangkan dengan pemakanan yang sihat dan aktiviti bersenam. Namun harus diingat, selulit bukanlah terlalu mudah untuk dihilangkan, justeru anda perlu melakukan aktiviti sihat dan mengamalkan makanan berkhasiat secara berterusan. Pendek kata, amalan kehidupan yang sihat, itu lebih penting.

Terdapat beberapa cara untuk mengurangkan masalah selulit seperti contoh berikut:

1. Liposuction adalah rawatan untuk membuang lemak di bawah kulit. Ia mahal dan hanya memberi kesan untuk sementara waktu.
Pembedahan liposuction mempunyai beberapa risiko yang tidak diingini. Terdapat juga mesin di pusat rawatan kecantikan dan spa yang dapat mengurangkan masalah ini seperti mesin Endermologie. Ia menggunakan roller dan alat sedutan pada bahagian badan yang mempunyai selulit.

2. Urut Untuk buang selulit? Urutan semata-mata tidak dapat menghilangkan kesan selulit. Kalaulah urutan dapat melonggarkan lemak sekalipun, lemak anda tetap tak ke mana.

Harus diingat, rawatan di spa dan pusat kecantikan boleh dilakukan tetapi mungkin ia hanya untuk jangka pendek dan bukan tempoh berpanjangan. Paling penting adalah mengurangkan lemak kerana ia boleh mengurangkan kesan selulit. Ia tidak hilang 100 peratus tetapi tidak begitu ketara.

Anda juga harus memberi tumpuan pada amalan gaya hidup aktif dan cergas untuk menegangkan otot dan kulit.

Antara beberapa tip senaman yang boleh diamalkan:
Membengkokkan lutut
Rendahkan badan dan twist!
Mengangkat kaki semasa meniarap
Squat thrusts
Berjalan

Dipetik dari Artikel harian metro yg disiarkan pada : 2013/11/18
 





No comments: